Wednesday, November 28, 2012

Niat

Salam semua
Alhamdulillah, kita masih diberi peluang untuk meneruskan kehidupan kita-

Terasa masa yang berlalu terlalu singkat. Dek kesibukan mengharungi rutin kerja seharian masa terasa cepat berlalu.. Syukur ada solat yang diwajibkan kpd kita agar kita tidak lalai dan hanyut dengan kehidupan duniawi.
Solat merupakan penghubung kita dengan Allah- tanda syukur kepadaNya kerana nikmat yang diberikan kepada kita tidak ternilai.

Islam itu sangat indah sekiranya perlakuan seharian kita juga diniatkan untuk mencari redha Allah, nencari rahmat Allah. Segala perlakuan masa dalam kesibukan yang dilalui akan termaktub dalam buku saham akhirat kita.. Jom kita perbetulkan niat kita -kenapa kita keluar mencari rezeki? Kenapa kita menuntut ilmu? Kenapa kita sibuk memasak utk keluarga kita ?
" innamal a'malu binniah" segala sesuatu itu tertakluk kpd niat-
Terserah kpd kita untuk menentukan arah tuju perlakuan kita-


Sebenarnya ketika jemari ini sibuk menjadi perantara luahan hati untuk dicernakan dalam blog ini, saya masih dalam perjalanan mengambil suami.
Kaki mula terasa lenguh memandu dlm 'traffic jam' - fenomena yang kerap berlaku di kota raya Malaysia , bila hujan lebat pergerakan kereta di jalan raya menjadi sangat perlahan. Terpandang sebuah teksi di sebelah - dapat membayangkan betapa lenguh kaki pemandu teksi demi mencari rezeki yang halal buat anak-anak..


*Gambar yang sempat saya ambil





No comments:

Post a Comment