Tuesday, March 18, 2014

Interesting findings on MH 370.. Is this true? -credit to din turtle.blogspot.com

KEMASKINI ( Tak Jauh Dari Diego Garcia ! ) ! MH370 DiLihat Di Kepulauan Maldives 6:15 Pagi Tanggal 8 Mac ?


Artikel mstar ini - Penduduk Maldives Dilaporkan Lihat 'Pesawat Jumbo Terbang Rendah' Pada 8 Mac - pasti menggemparkan dalam kita saban hari disajikan dengan kekecewaan hasil pencarian pesawat MH370 oleh pasukan mencari dari seluruh dunia.

PETALING JAYA: Penduduk Kuda Huvadhoo di Dhaal Atoll di Maldives dilaporkan melihat sebuah "pesawat jumbo terbang rendah" di atas rumah mereka pada awal pagi 8 Mac, hari yang sama Malaysia Airlines penerbangan MH370 hilang.

Dalam satu laporan oleh akhbar harian Maldives iaitu Haveeru, penduduk menjelaskan bahawa pesawat itu terbang di Kuda Huvadhoo kira-kira pukul 6.15 pagi dengan menggambarkan ia berwarna putih dengan jalur merah.



Skim warna itu adalah hampir sama dengan yang digunakan oleh pesawat Malaysia Airlines termasuk Boeing 777 untuk penerbangan MH370.

Saksi-saksi yang melihat pesawat itu bersetuju bahawa ia membuat penerbangan dari utara sehingga ke tenggara ke arah Addu, di selatan Maldives, dan kesemua mereka memberi komen mengenai bunyi kuat dari pesawat itu apabila terbang melintasi pulau itu.

Salah seorang saksi dapat melihat pintu pesawat dengan jelas, malah ia turut dipersetuji oleh seorang saksi lain.

"Ada yang keluar dari rumah mereka untuk melihat apa yang menyebabkan bunyi bising yang kuat," kata saksi, dan dilaporkan bahawa Anggota Majlis pulau itu, Mohamed Zaheem mengatakan bahawa penduduk lain di Kuda Huvadhoo turut bercakap mengenai kejadian itu.

Gambar di atas adalah prinskrinhaveeru.com dan ceritanya saya prinskrin dibawah sekali. ( lebihkurang seperti terjemahan mstar )

Sebagai rujukan, dibawah adalah peta kepulauan Maldives -


Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'

KEMASKINI 1:45 AM -

Menarik nih ! Dimana pula kedudukan Pulau Diego Garcia ?

5 comments:

  1. Betul tu Din Turtle!

    K'jaan kita JANGANlah nak PERCAYA lagi sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi!

    Lihat di http://beforeitsnews.com/international/2014/03/mh370-pilots-simulator-had-diego-garcia-landing-programmed-in-2479048.html:

    MH370 Pilot’s Simulator Had Diego Garcia Landing Programmed In!

    Tuesday, March 18, 2014

    (Before It's News) 

    I’ve believed the US/UK military has been involved in this all along, and that the plane was 
    flown to Diego Garcia. Now, it seems all evidence is pointing that way…..If one connects the dots, it seems obvious this was a military operation using US/UK assets to hide the aircraft.

    I’ve been glued to CNN, as this story is fascinating. Not once has that propaganda news channel mentioned that Diego Garcia is within the range of the flight the plane took. Yet it’s all over the internet. Hmm.

    Dan komen seorg. Pembaca di blog ini:

    stompk 

    “Hey Jim, thanks for that. I also noticed that residents of the Maldives are reporting seeing a large commercial airliner flying low by their islands headed towards the South. South of the Maldives is of course, Diego Garcia.

    Dan di http://www.haveeru.com.mv/news/54062 di atas:

    Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370….Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu….

    Satellite data suggests that the last "ping" was recieved from the flight somwhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia…..

    Dan lihat lokasi Diego Garcia – di http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia:

    Diego Garcia

    …Diego Garcia lies in the Chagos Archipelago at the southernmost tip of the Chagos-Laccadive Ridge — a vast submarine range in the Indian Ocean,[2] topped by a long chain of coral reefs, atolls, and islands comprising Lakshadweep, Maldives, and the Chagos Archipelago. ….

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    Reply
  2. Kalau lah betul pesawat terbang rendah... Pilot dah terlalu sedih kerana Anwar Ibrahim masok Jel...Pintu Kokpit tak boleh bukak drp luar... TOLAK 2 org dlm Kokpit, Kenapa 237 orang krew dan penumpang tak boleh call or sms?

    Reply
  3. Najib pun nak pergi Maldives kan

    Reply
  4. jika benar disembunyikan di diego garcia..nmpk sgt us di belakang semua ini. mgkn nak buat balik sejarah 911 dgn mengkambinghitamkan malaysia..

    terus teringat ancaman si tian chuai yg nak tumbangkan kerajaan dlm 5bulan..mungkinkah ada kaitan? kita mmg tahu hubungan anugerah tuhan dgn us sgt 'istimewa'..

    hmmm..mmg menarik!!! semoga mh370 segera ditemui dan semua krew dan penumpang selamat..

    Reply

No comments:

Post a Comment